od teonik » pon 10. zář 2012 20:35:23
ahoj rád se zapojím
škola zajímá i mě
10let sem učil matyku
a rodič sem taky
na úvod malý příběh:
dostal sem za úkol napsat práci o komenském
pučil si asi 10 knih a začal tou nejtenší...byl to ámosův vlastní životopis
a tam stálo,že malý ámos měl hrozné rodiče,bili ho,nutili ho na pole,hnali ho od knih,atd...
výchova tedy nepěkná..a ejhle:co z ámose vyrostlo?
můj závěr tedy byl,že výchova nemusí nijak mohutně ovlivnit člověka,když je v něm cosi,co ho vede...a to má snad každý,ne?
na druhé straně souhlasím s tím,že výchova se často může velmi podepsat na osobnosti vychovávaného
dobrá výchova---dobrý člověk
dobrá výchova---špatný člověk
špatná výchova---dobrý člověk
špatná výchova---špatný člověk
všechny varianty sou možné
a to sem vzal v úvahu jen dva parametry,což teprv prostředí,geny,a vůbec celá společnost!
tolik na úvod
........................
druhý můj postřeh se týká toho,že škola u nás pracuje DOBŘE!!
dobře proto,že jejím skrytým cílem je vyrobit tvárné a poddajné nemyslící pracovníky,částice do mašinerie,které by poslušně pracovaly,snadno manipulovatelné..a v podstatě hloupé...
nikoli komenský,ale jezuité dali základ našemu školství
já učil 10 let,a po té době jsem ostře viděl všechny ty problémy,a když sem na ně začal poukazovat,rázem sem byl za černou ovci a určitě by mě vyhodili,kdybych neonemocněl a neodešel sám
bylo to ještě za socialismu,takže už nevím,jak přesně to funguje dnes
ale když píšeš,ryunine,že si rebel,nevím nevím,jak dlouho tam ještě budeš rebelovat
.................................
sledoval sem vystoupení myslím richardson se menoval na tedx či tak nějak,ten to přesně popsal,pokusím se videjko vyhledat a dát sem,byl tam i překlad
.............................
a ted,co s tím?
tak,jaxe bude hroutit celá společnost,všechny prvky včetně školství půjdou ....
souhlasím s myšlenkou,že systém je neopravitelný---chce to systém zbrusu nový
spontánnost,flexibilita,otevřenost,synchron,intuice,anticipace,a ještě bych moh pokračovat...to vše potřebujeme a žáci zvlášt!!!
víš,můžeš ryunine,a věřím,že jsou desítky dalších podobných,víceméně proti školním pravidlům a učebním osnovám,můžeš učit nově a pár desítek lidí probudit
ale komplexem to nehne...sem pesimista
byt poankarého věta tvrdí opak
já už v 85 navrhoval zřízení z našeho učiliště soběstačného školního podniku...oznámkoval sem s žáky učitele...to byl průser největší,nebot členové ksč měli samé kule...o revoluci sem si dopisoval s kdejakým ministrem..a pak koukal,jak de elán do kytek....
další akce byla bílá kniha...zas sem doufal,a zas nic...pohovořilo se o walfsdorském školství a to bylo vše
............................
sem tam si přečtu o nějaké ruské škole na sibiři,či ve švédsku,v indii..je to jakoby na smradlavém asfaltem poletém hřišti prorazily první pampelišky...ani jezuité život nezastaví!
ale bez práce to nepude
takže vám,ryunine a další,držím palce
Absolutnu zdarec palec
ahoj rád se zapojím
škola zajímá i mě
10let sem učil matyku
a rodič sem taky
na úvod malý příběh:
dostal sem za úkol napsat práci o komenském
pučil si asi 10 knih a začal tou nejtenší...byl to ámosův vlastní životopis
a tam stálo,že malý ámos měl hrozné rodiče,bili ho,nutili ho na pole,hnali ho od knih,atd...
výchova tedy nepěkná..a ejhle:co z ámose vyrostlo?
můj závěr tedy byl,že výchova nemusí nijak mohutně ovlivnit člověka,když je v něm cosi,co ho vede...a to má snad každý,ne?
na druhé straně souhlasím s tím,že výchova se často může velmi podepsat na osobnosti vychovávaného
dobrá výchova---dobrý člověk
dobrá výchova---špatný člověk
špatná výchova---dobrý člověk
špatná výchova---špatný člověk
všechny varianty sou možné
a to sem vzal v úvahu jen dva parametry,což teprv prostředí,geny,a vůbec celá společnost!
tolik na úvod
........................
druhý můj postřeh se týká toho,že škola u nás pracuje DOBŘE!!
dobře proto,že jejím skrytým cílem je vyrobit tvárné a poddajné nemyslící pracovníky,částice do mašinerie,které by poslušně pracovaly,snadno manipulovatelné..a v podstatě hloupé...
nikoli komenský,ale jezuité dali základ našemu školství
já učil 10 let,a po té době jsem ostře viděl všechny ty problémy,a když sem na ně začal poukazovat,rázem sem byl za černou ovci a určitě by mě vyhodili,kdybych neonemocněl a neodešel sám
bylo to ještě za socialismu,takže už nevím,jak přesně to funguje dnes
ale když píšeš,ryunine,že si rebel,nevím nevím,jak dlouho tam ještě budeš rebelovat
.................................
sledoval sem vystoupení myslím richardson se menoval na tedx či tak nějak,ten to přesně popsal,pokusím se videjko vyhledat a dát sem,byl tam i překlad
.............................
a ted,co s tím?
tak,jaxe bude hroutit celá společnost,všechny prvky včetně školství půjdou ....
souhlasím s myšlenkou,že systém je neopravitelný---chce to systém zbrusu nový
spontánnost,flexibilita,otevřenost,synchron,intuice,anticipace,a ještě bych moh pokračovat...to vše potřebujeme a žáci zvlášt!!!
víš,můžeš ryunine,a věřím,že jsou desítky dalších podobných,víceméně proti školním pravidlům a učebním osnovám,můžeš učit nově a pár desítek lidí probudit
ale komplexem to nehne...sem pesimista
byt poankarého věta tvrdí opak
já už v 85 navrhoval zřízení z našeho učiliště soběstačného školního podniku...oznámkoval sem s žáky učitele...to byl průser největší,nebot členové ksč měli samé kule...o revoluci sem si dopisoval s kdejakým ministrem..a pak koukal,jak de elán do kytek....
další akce byla bílá kniha...zas sem doufal,a zas nic...pohovořilo se o walfsdorském školství a to bylo vše
............................
sem tam si přečtu o nějaké ruské škole na sibiři,či ve švédsku,v indii..je to jakoby na smradlavém asfaltem poletém hřišti prorazily první pampelišky...ani jezuité život nezastaví!
ale bez práce to nepude
takže vám,ryunine a další,držím palce
Absolutnu zdarec palec