od ryunin » pát 14. zář 2012 9:19:13
Trochu propagace neuškodí, takže kdo by náhodou měl zájem, tak dnes večer v šest začínáme "sezónu zazenu". Cvičíme hodinu s desetiminutovou přestávkou - meditací v chůzi - pak máme čaj a studujeme buddhstickou filozofii do cca osmi.
Co může člověk, který by na takovou akci přišel, očekávat?
Asi se dozví, že
už je buddha a nemusí na sobě nic podstatného měnit
- zazen není zvláštní stav mysli, ale vyrovnaná pozice těla a mysli a to už je řešením problému, zda jsme osvícení nebo ne, zazen tedy překonává problém osvícení a neosvícení, protože je to skutečná pozice a stav mysli a těla - co je skutečné, to je buddha
- ačkoliv máme spouty problémů v životě, v zazenu se můžeme vrátit k podstatě sebe sama a najít v této podstatě dokonalý klid a uspokojení - ne v tom smylsu, že bychom se zbavili problémů, ale že okusíme samotnou přítomnost bez toho, abychom hodnotili, jak moc problémů máme, jak jsme dobří nebo špatní a jak jsou dobří nebo špatní ostatní lidé
- pokud máte nějaké tendence, vášně, potřeby, chtění, touhy, v zazenu to vše můžete na chvíli odhodit - poznáte jaké to je nechat všechno být a pouze sedět
- k tomu je ale potřeba upřímná víra, že lze nechat všechno být a pouze sedět - pokud dovolíte, aby váš intelekt stýle hodnotil vaši situaci a váš zazen, budete mít problém prostě nechat vše být a prostě sedět
- každopádně to můžete zkusit
- nečeká se od vás zbožnost a horlivý zájem o Buddhovo učení- nicméně protože toto sezení - způsob, jak to děláme a jak to chápeme, vymyslel Buddha, studujeme, diskutujeme o topm, co to vlastně Buddha vymymslel, co zažil, z čeho vznikl buddhismus
-ačkoliv v každodenní zkušenosti téměř nikdy necvičíme zazen, může se zkušenost zazenu odrazit v tom, jak spolupracuje naše tělo a mysl při každodenní ch činnostech, jinými slovy když se dokážeme posadit do zazenu a nechat vše být, můžeme také pít čaj a nechat vše být, jít po ulici a nechat vše být, povídat si s přáteli a nechat vše být... můžeme svůj původní stav buddhy objevovat při všech činnostech a užívat si toho stavu svobody a oproštění od sebe každý den
jedinou příkážkou je tedy rigidní, ztuhlá mysl a rigidní, ztuhlé tělo - když máme chuť, můžeme svou mysl uvolnit a své tělo uvolnit a pak je naučit být uvolněný v rámci kázně, čili můžeme se klanit a necítit ztuhlost, můžeme se chovat slušně a necítit ztuhlost a můžeme cvičit zazen ukázněně, a přitom necítit ztuhlost
můžeme akceptovat učení Buddhy, aniž bychom byli ztuhlí a lpěli na vlastních názorech nebo názorech v knihách
a tak se můžeme učit, krok za krokem, projevovat svou buddhovskou, svou pravou podstatu
Trochu propagace neuškodí, takže kdo by náhodou měl zájem, tak dnes večer v šest začínáme "sezónu zazenu". Cvičíme hodinu s desetiminutovou přestávkou - meditací v chůzi - pak máme čaj a studujeme buddhstickou filozofii do cca osmi.
Co může člověk, který by na takovou akci přišel, očekávat?
Asi se dozví, že
už je buddha a nemusí na sobě nic podstatného měnit
- zazen není zvláštní stav mysli, ale vyrovnaná pozice těla a mysli a to už je řešením problému, zda jsme osvícení nebo ne, zazen tedy překonává problém osvícení a neosvícení, protože je to skutečná pozice a stav mysli a těla - co je skutečné, to je buddha
- ačkoliv máme spouty problémů v životě, v zazenu se můžeme vrátit k podstatě sebe sama a najít v této podstatě dokonalý klid a uspokojení - ne v tom smylsu, že bychom se zbavili problémů, ale že okusíme samotnou přítomnost bez toho, abychom hodnotili, jak moc problémů máme, jak jsme dobří nebo špatní a jak jsou dobří nebo špatní ostatní lidé
- pokud máte nějaké tendence, vášně, potřeby, chtění, touhy, v zazenu to vše můžete na chvíli odhodit - poznáte jaké to je nechat všechno být a pouze sedět
- k tomu je ale potřeba upřímná víra, že lze nechat všechno být a pouze sedět - pokud dovolíte, aby váš intelekt stýle hodnotil vaši situaci a váš zazen, budete mít problém prostě nechat vše být a prostě sedět
- každopádně to můžete zkusit
- nečeká se od vás zbožnost a horlivý zájem o Buddhovo učení- nicméně protože toto sezení - způsob, jak to děláme a jak to chápeme, vymyslel Buddha, studujeme, diskutujeme o topm, co to vlastně Buddha vymymslel, co zažil, z čeho vznikl buddhismus
-ačkoliv v každodenní zkušenosti téměř nikdy necvičíme zazen, může se zkušenost zazenu odrazit v tom, jak spolupracuje naše tělo a mysl při každodenní ch činnostech, jinými slovy když se dokážeme posadit do zazenu a nechat vše být, můžeme také pít čaj a nechat vše být, jít po ulici a nechat vše být, povídat si s přáteli a nechat vše být... můžeme svůj původní stav buddhy objevovat při všech činnostech a užívat si toho stavu svobody a oproštění od sebe každý den
jedinou příkážkou je tedy rigidní, ztuhlá mysl a rigidní, ztuhlé tělo - když máme chuť, můžeme svou mysl uvolnit a své tělo uvolnit a pak je naučit být uvolněný v rámci kázně, čili můžeme se klanit a necítit ztuhlost, můžeme se chovat slušně a necítit ztuhlost a můžeme cvičit zazen ukázněně, a přitom necítit ztuhlost
můžeme akceptovat učení Buddhy, aniž bychom byli ztuhlí a lpěli na vlastních názorech nebo názorech v knihách
a tak se můžeme učit, krok za krokem, projevovat svou buddhovskou, svou pravou podstatu