od ryunin » pon 10. zář 2012 18:24:44
v práci si tohle v poslední době zkouším sám na sopbě, kdy si začínám uvědomovat, že za výchovu svých studentů zodpovídám především já a ne škola - samozřejmě že na papíře je psáno, že to je škola a tu reprezentují učitelé, ale já reprezentuju jen sám sebe a pokud bude mít škola blbou filozofii, nebudu ji respektovat a budu si to dělat po svém, i za cenu vyhazovu
tohle jsem dlouho nechápal. cítil jsem se spíš jako více méně rebel, který se nechce podřídit isntitucím, ale když pozoruju, co se děje ve společnosti, už nemám v úmyslu podřizovat se slepě tomu, co mi kdo nařídí zhora, ale musím sledovat, co mi říká intuice, cit, svědomí a podle toho vychovávat
to může vypadat jako že nabádám k anarchismu a individualismu, ale tak to nemyslím - snažím se děti vychovávat ke slušnosti, úctě k druhým, snažím se je vést k tomu, aby spolupracovali, pomáhali druhým... ale už se neřídím slepě nějakými předpisy, snažím se sám vyzkoumat, co je smyslem školy a výchovy a nevěřím žádným "zavedeným" pravidlům
např. ve škole je zakázáno učit náboženství - ale už nevadí, že škola nepřímo děti učí materialismu, což není nic jiného než náboženství, ovšem dost na houby náboženství - to už by bylo lepší, aby děti byly vedeny přímo k jakémusi liberálnímu křesťanství, to by se mi líbilo - opavdu je přímo a otevřeně učit křesťanství, ale nedílnou součástí toho by musela být úcta k odlišnému názoru, odlišnému životnímu stylu a zkoumání pravdy a reality - v takové škole bych dost rád učil a křes´tanství tam všude možně podporoval - ale nechce se mi vychovávat děti k tomu, aby se z nic stali další cyničtí materialisti, kteří myslí víc na svůj prospěch než prospěch celku
v práci si tohle v poslední době zkouším sám na sopbě, kdy si začínám uvědomovat, že za výchovu svých studentů zodpovídám především já a ne škola - samozřejmě že na papíře je psáno, že to je škola a tu reprezentují učitelé, ale já reprezentuju jen sám sebe a pokud bude mít škola blbou filozofii, nebudu ji respektovat a budu si to dělat po svém, i za cenu vyhazovu
tohle jsem dlouho nechápal. cítil jsem se spíš jako více méně rebel, který se nechce podřídit isntitucím, ale když pozoruju, co se děje ve společnosti, už nemám v úmyslu podřizovat se slepě tomu, co mi kdo nařídí zhora, ale musím sledovat, co mi říká intuice, cit, svědomí a podle toho vychovávat
to může vypadat jako že nabádám k anarchismu a individualismu, ale tak to nemyslím - snažím se děti vychovávat ke slušnosti, úctě k druhým, snažím se je vést k tomu, aby spolupracovali, pomáhali druhým... ale už se neřídím slepě nějakými předpisy, snažím se sám vyzkoumat, co je smyslem školy a výchovy a nevěřím žádným "zavedeným" pravidlům
např. ve škole je zakázáno učit náboženství - ale už nevadí, že škola nepřímo děti učí materialismu, což není nic jiného než náboženství, ovšem dost na houby náboženství - to už by bylo lepší, aby děti byly vedeny přímo k jakémusi liberálnímu křesťanství, to by se mi líbilo - opavdu je přímo a otevřeně učit křesťanství, ale nedílnou součástí toho by musela být úcta k odlišnému názoru, odlišnému životnímu stylu a zkoumání pravdy a reality - v takové škole bych dost rád učil a křes´tanství tam všude možně podporoval - ale nechce se mi vychovávat děti k tomu, aby se z nic stali další cyničtí materialisti, kteří myslí víc na svůj prospěch než prospěch celku