Duchovní diskuzní fórum
Přejít na obsah
od VOSTÁLNÍK » čtv 10. srp 2023 11:43:02
ryu.nin píše:Arogantní vůl jsi.
Vycházím z třiceti let praxe zenu, dále vycházím ze svého intenzivního studia křesťanství, především křesťanské mysticky, kterou se zabývám intenzivně asi tři roky, a současně mě hodně zaujala kvalifikace úrovní vědomí Davida Hawkinse.
od Návštěvník » úte 08. srp 2023 10:45:13
Návštěvník píše:Kde je ta nejvyšší úroveň, která by nás chtěla k sobě pozvednout?Kde je ta nejvyšší úroveň, která v nás poznává Sebe?
od Návštěvník » úte 08. srp 2023 7:35:41
od Návštěvník » úte 08. srp 2023 7:31:00
od ryu.nin » úte 08. srp 2023 7:29:09
od VOSTÁLNÍK » pon 07. srp 2023 22:48:49
od ryu.nin » pon 07. srp 2023 22:04:27
VOSTÁLNÍK píše: Jenže vostálníkovy komenty mi k smíchu prostě nepřipadají - naprosto nechápu, z čeho vychází, jakou má zkušenost,Vždyt jsem ti to tady včera psal,že nemáš dělat to co ti říkají druzí,ale máš dělat to co tě baví...Co je na tom složitýho ???Nic, jenže ty jsi zblbnul z nějakýho Budhy,a úplně zapomněl sám na sebe...S vyjímkou dzogčhenu (který popisuje stav relaxace) je mně celý duchovno u prdele,je to asi tak zajímavý jako blábolení Husáka na komoušským sjezdu...Tak si dál blbni se zenem, co s tebou,podobně jako s jeblou Janou...
Jenže vostálníkovy komenty mi k smíchu prostě nepřipadají - naprosto nechápu, z čeho vychází, jakou má zkušenost,
od VOSTÁLNÍK » pon 07. srp 2023 21:23:59
od VOSTÁLNÍK » pon 07. srp 2023 21:17:59
Zdá se, že smysl pro humor pochází ze všepronikající radosti, z radosti, která má dost prostoru k tomu, aby se šířila do úplně otevřené situace, protože není zapletena do boje mezi tady „tím" a „oním". Radost se rozvine do panoramatické situace, ve které vidíme nebo cítíme celé území. Tato otevřená situace nemá v sobě ani náznak omezení nebo nucené vážnosti. Když se snažíme s životem zacházet jako s „vážnou věcí", snažíme se životu vnutit vážnost a děláme, jako by to byla velká záležitost, pak je to komické. Proč z toho dělat takovou velkou věc?Člověk se může snažit meditovat ve 100% nebo 200% správné pozici. Velká věc. Směšné. Na druhé straně se člověk může pokusit rozvinout smysl pro humor, dělá si ze všeho legraci, hledá humor v každém koutě, v každé skulině. To je samo o sobě velice vážná hra, což je rovněž směšné. Když vytváříme fyzické napětí do té míry, že zatínáme zuby a koušeme se do jazyka, pak nás náhle něco polechtá, protože jsme to přehnali. Je absurdní jít až do takových extrémů. Tato krajní intenzita se automaticky sama stává humornou.
od ryu.nin » pon 07. srp 2023 20:54:27
od ryu.nin » pon 07. srp 2023 20:15:51
od miroslav » pon 07. srp 2023 15:37:34
ryu.nin píše:To by zasloužilo trošku víc seriozně rozebrat, ale u tebe člověk nikdy neví, jestli to myslíš vážně nebo ne, jak říkám, těžká komunikace, když je tam toho tolik sarkastickýho.
od Návštěvník » pon 07. srp 2023 9:09:19
ryu.nin píše:Ale nedá mi to, a odpovím naivně a pravdivě jako tříleté dítě - Vostále, drogy, sex a rokenrol, a to myslím NAPROSTO smrtelně vážně,provozuju už od svých asi 25 let, když tedy počátkem sexu by bylo ztráta panictví. Od té doby piju kafe, beru prášky na bolest hlavy a další svinstva, kterém se říká drogy a prodávají se v drogérii nebo lékárně, sex provozuju úspěšně už asi třicet let... rokenrol poslouchám víceméně skoro každý den... ono se to nějak s tím zenem nevylučuje ani s křesťanstvím, nejsem mnich zavřený v klášteře, kde by to nešlo
od Návštěvník » pon 07. srp 2023 8:31:53
od Návštěvník » pon 07. srp 2023 8:17:56
Jana píše:Vem si to, že i tu nejosvícenější bytost pod sluncem, jakou je třeba Maharaj Nisargadatta , dokázal nějaký tázající dostat na nejnižší špricle, a osvícený nadával jak špaček. Ovšem majsterštychem bylo, že Nisargadatta rychle otřepal a vzápětí všechna negativita byla pryč a zase byl přátelský.
od Jana » pon 07. srp 2023 7:54:49
ryu.nin píše:... ty úrovně vědomí zjevně jsou. ALe jak upozorňuje sám Hawkins, bylo by velkou chybou udělat z toho honbu za "objektivním" stavem, protože to jsme pak tam, kde jsme byli, tedy v té rozumné, objektivní, měřitelné půlce. Proč je teda neměřitelnost měřitelná? Paradoxně čím výše na tom žebříčku, tím méně tam je co měřit... Ale to neznamená, že by se pak člověk rozplynul ve vesmíru, pouze jeho vědomí ho nijak neomezuje. Kručet v žaludku mu klidně může dál...
od VOSTÁLNÍK » ned 06. srp 2023 23:21:55
Co se stane, když se k tulákovi přiblížíme?
od VOSTÁLNÍK » ned 06. srp 2023 22:57:40
Jana píše:ryu.nin píše:Jano, díky. Nemáš náhodou ponětí, jakým způsobem Hawkins kalibruje staré spisy nebo dokonce lidi, kteří dávno nežijí? Možná to někde vysvětluje.To opravdu netuším, protože z mého pohledu je ve své podstatě každá bytost tím nejvyšším kalibrem, Boží láskou.Vlastně tenhle pohled na jiné bytosti Hawkins také zmiňuje. Takže když budeme vycházet z mapky a budeme na nejnižší úrovni, kalibrujeme druhé také nízkými hodnotami, mrkni na to:Hawkinsův popis tuláka, který se v roztrhaných šatech objeví na rohu ulice v bohaté čtvrti. Jak jej budeme z různých energetických úrovní vnímat?•Z úrovni studu (20) ho uvidíme jako špinavého, odporného a ostudného.•Z úrovně viny (30) si říkáme: "je to jeho vina, zaslouží si to, co má. Pravděpodobně zneužívá sociální dávky."•Z úrovně beznaděje (50) vidíme, že se nachází v zoufalé situaci, je to "zatracený důkaz toho, že s problémem lidí bez domova nedokáže naše společnost udělat nic."•Z úrovně zármutku (75) vypadá starý muž tragicky, nepřátelsky a bezútěšně.•Na úrovni strachu (100) jej uvidíme jako nebezpečnou společenskou hrozbu. Přemýšlíme o tom, že na něho zavoláme policii - dřív, než spáchá nějaký zločin!•Na úrovni touhy (120) nás situace frustruje: proč s ním někdo něco neudělá?•Pokud se nacházíme na úrovni hněvu (150), jeví se nám starý muž jako násilník. Anebo se rozčílíme, proč sakra v naší zemi existují takové podmínky?!•Z úrovně pýchy (175) tulákem pohrdáme, cítíme, jak je trapný a myslíme si, že pravděpodobně postrádá jakoukoli sebeúctu.•Z úrovně odvahy (200) přemýšlíme, zda není někde v okolí útulek, říkáme si - "vždyť ten člověk jen potřebuje práci a místo k životu." Máme chuť něco s tím udělat.•Na úrovni neutrality (250) nám připadá v pořádku, možná dokonce zajímavý. "Vždyť nikomu nijak neubližuje."•Na úrovni ochoty (310) se rozhodneme sejít dolů a pokusíme se ho rozveselit, dát se s ním do řeči nebo mu nabídneme cigaretu.•Na úrovni přijetí (350) se nám bude zdát zajímavý. Napadá nás, jaký poutavý příběh by se za tímto podivuhodným chlapíkem, jehož rysy pozorujeme, mohl skrývat. Život nám připadá záhadný a tohoto chlapíka sem jakoby život přivál z tajemných dálek.•Z úrovně rozumu (400) o něm přemýšlíme jako o možném subjektu pro zajímavou psychologickou či sociologickou studii. Koncentrujeme se na něho a snažíme se ho pochopit.•Na vyšších úrovních se nám muž začíná jevit přátelsky a mile. Možná vnímáme jeho pocit svobody, kterého má na rozdávání, a který tolika kolemjdoucím chybí. Vidíme, že překročil společenské konvence, je veselý a moudrý.•Nad úrovní 600 (klid) jej vidíme jako naše vlastní já v jiné formě.Co se stane, když se k tulákovi přiblížíme? Pravděpodobně bude reagovat na naše vyzařování v tomto přítomném okamžiku. Možná uteče, možná se rozzlobí, možná mu uděláme něčím radost. Zkrátka - bude zrcadlit náš stav vědomí tady a teď - jako všichni okolo nás.http://ografologii.blogspot.cz/2012/03/ ... edomi.html
ryu.nin píše:Jano, díky. Nemáš náhodou ponětí, jakým způsobem Hawkins kalibruje staré spisy nebo dokonce lidi, kteří dávno nežijí? Možná to někde vysvětluje.
Hawkinsův popis tuláka, který se v roztrhaných šatech objeví na rohu ulice v bohaté čtvrti. Jak jej budeme z různých energetických úrovní vnímat?•Z úrovni studu (20) ho uvidíme jako špinavého, odporného a ostudného.•Z úrovně viny (30) si říkáme: "je to jeho vina, zaslouží si to, co má. Pravděpodobně zneužívá sociální dávky."•Z úrovně beznaděje (50) vidíme, že se nachází v zoufalé situaci, je to "zatracený důkaz toho, že s problémem lidí bez domova nedokáže naše společnost udělat nic."•Z úrovně zármutku (75) vypadá starý muž tragicky, nepřátelsky a bezútěšně.•Na úrovni strachu (100) jej uvidíme jako nebezpečnou společenskou hrozbu. Přemýšlíme o tom, že na něho zavoláme policii - dřív, než spáchá nějaký zločin!•Na úrovni touhy (120) nás situace frustruje: proč s ním někdo něco neudělá?•Pokud se nacházíme na úrovni hněvu (150), jeví se nám starý muž jako násilník. Anebo se rozčílíme, proč sakra v naší zemi existují takové podmínky?!•Z úrovně pýchy (175) tulákem pohrdáme, cítíme, jak je trapný a myslíme si, že pravděpodobně postrádá jakoukoli sebeúctu.•Z úrovně odvahy (200) přemýšlíme, zda není někde v okolí útulek, říkáme si - "vždyť ten člověk jen potřebuje práci a místo k životu." Máme chuť něco s tím udělat.•Na úrovni neutrality (250) nám připadá v pořádku, možná dokonce zajímavý. "Vždyť nikomu nijak neubližuje."•Na úrovni ochoty (310) se rozhodneme sejít dolů a pokusíme se ho rozveselit, dát se s ním do řeči nebo mu nabídneme cigaretu.•Na úrovni přijetí (350) se nám bude zdát zajímavý. Napadá nás, jaký poutavý příběh by se za tímto podivuhodným chlapíkem, jehož rysy pozorujeme, mohl skrývat. Život nám připadá záhadný a tohoto chlapíka sem jakoby život přivál z tajemných dálek.•Z úrovně rozumu (400) o něm přemýšlíme jako o možném subjektu pro zajímavou psychologickou či sociologickou studii. Koncentrujeme se na něho a snažíme se ho pochopit.•Na vyšších úrovních se nám muž začíná jevit přátelsky a mile. Možná vnímáme jeho pocit svobody, kterého má na rozdávání, a který tolika kolemjdoucím chybí. Vidíme, že překročil společenské konvence, je veselý a moudrý.•Nad úrovní 600 (klid) jej vidíme jako naše vlastní já v jiné formě.Co se stane, když se k tulákovi přiblížíme? Pravděpodobně bude reagovat na naše vyzařování v tomto přítomném okamžiku. Možná uteče, možná se rozzlobí, možná mu uděláme něčím radost. Zkrátka - bude zrcadlit náš stav vědomí tady a teď - jako všichni okolo nás.http://ografologii.blogspot.cz/2012/03/ ... edomi.html
od VOSTÁLNÍK » ned 06. srp 2023 22:38:28
To by zasloužilo trošku víc seriozně rozebrat, ale u tebe člověk nikdy neví, jestli to myslíš vážně nebo ne,
od ryu.nin » ned 06. srp 2023 20:45:19
VOSTÁLNÍK píše:Ale nedá mi to, a odpovím naivně a pravdivě jako tříleté dítě - Vostále, drogy, sex a rokenrol, a to myslím NAPROSTO smrtelně vážně,provozuju už od svých asi 25 let, když tedy počátkem sexu by bylo ztráta panictví. Od té doby piju kafe, beru prášky na bolest hlavy a další svinstva, kterém se říká drogy a prodávají se v drogérii nebo lékárně, sex provozuju úspěšně už asi třicet let... rokenrol poslouchám víceméně skoro každý den... ono se to nějak s tím zenem nevylučuje ani s křesťanstvím, nejsem mnich zavřený v klášteře, kde by to nešloTak to ti nevím, asi blbá karma nebo blbý nasazení,když tě to neodstřelí...Musíš šoustat jak zajíc, tančit jak blázen a chlastat jak houba !!!
Ale nedá mi to, a odpovím naivně a pravdivě jako tříleté dítě - Vostále, drogy, sex a rokenrol, a to myslím NAPROSTO smrtelně vážně,provozuju už od svých asi 25 let, když tedy počátkem sexu by bylo ztráta panictví. Od té doby piju kafe, beru prášky na bolest hlavy a další svinstva, kterém se říká drogy a prodávají se v drogérii nebo lékárně, sex provozuju úspěšně už asi třicet let... rokenrol poslouchám víceméně skoro každý den... ono se to nějak s tím zenem nevylučuje ani s křesťanstvím, nejsem mnich zavřený v klášteře, kde by to nešlo
Nahoru