od Návštěvník » sob 09. črc 2016 17:26:45
Píseň 10: Myslí stvořený vesmír
ÉMAHÓ! Jediné děti mého srdce, ty nejmilovanější! Všechny vjemy jsou neurčité a mnohoznačné do té míry, že to, co jedni vidí, druzí nikoliv.
Dále, pokud jde o cítící bytosti tohoto světa, některé pojímají svět jako zemi, některé pojímají svět jako oheň; některé pojímají svět jako bohatství, a některé pojímají svět jako utrpení.
Některé cítící bytosti pojímají vodu jako vodu, některé pojímají vodu jako oheň, některé vodu jako nektar; některé pojímají vodu jako svůj domov, zatímco některé pojímají vodu jako zemi.
Některé cítící bytosti pojímají oheň jako oheň, některé pojímají oheň jako bohatství; některé pojímají oheň jako svůj domov, zatímco některé pojímají oheň jako jídlo.
Některé cítící bytosti pojímají prostor jako prostor, některé pojímají prostor jako svůj domov, zatímco některé pojímají prostor jako zemi.
Takto, natolik vjemy jsouce mnohoznačnými, jeví se takovými, jakými se jeví, skrze sílu/moc karmických dispozic vnímajícího. Čtyři elementy (=živly ) pojímané jakožto čtyři živly jsou lidským vnímáním.
Jiné bytosti pojímají zemi coby pekelné ohně, coby farmářovo bohatství nebo coby bídu rasově utlačovaných.
Podobně ohniví bohové vnímají oheň coby potěšení, hladoví duchové s ohnivými těly coby svůj domov a světlušky coby potravu.
Podobně, pokud jde o vodu, obyvatelé pekla ji pojímají jako oheň, hladoví duchové coby hnis a krev, sloni coby zemi, bohové ji mají za nektar, tvar měnící bohové ji pojímají coby klenoty a sprchu z květů a nágové coby domov.
Konečně, pokud jde o prostor, všichni bohové pojímají prostor coby zemi, neboť jsou stvořeni z prostoru.
Dále, všechny fenomenální vjemy se manifestují jakýmkoli způsobem, kterým byly vnímáním definovány.
Když se Dévaputra otázal (Buddhy) Šákjamuního, „Kdo stvořil Horu Méru, Slunce a Měsíc?“, řekl Buddha osobně svými rty: „V odpověď na to, s jistotou neexistuje jiný stvořitel, než karmické potenciality a zvykové šablony a podmíněnost našich myšlenkových procesů. Tyto definují a označují vjemy, zhmotňujíce a objektifikujíce je, náležitě je formujíce. Všechny věci jsou stvořeny našimi vlastními myslemi.“
Opět se Dévaputra otázal Buddhy, „Naše zvykové myšlenkové šablony a podmíněnost mohou tvarovat povahu vjemů, ale odkud pochází solidnost a hutnost hory Méru, Slunce, Měsíce a tak dále?“ A Buddha odpověděl:
„Ve Váránásí kdysi žila stará žena, která vizualizovala sebe sama coby tygřici a transformovala své lidské tělo do tygřího, a lidé Váránásí, když na ní spočinuli očima, se rozprchli a město zůstalo opuštěné. Jestliže ve velmi krátkém čase stará žena může dosáhnout takovéhoto efektu transformace skrze vizualizaci, není vskutku pravděpodobné, že vjemy byly stvořeny stejným způsobem, když mysl je podmíněna karmickými sklony vštípenými od počátků času?
Takto všechny věci jsou stvořeny myslí.
Dále hinduističtí sádhuové mají ve zvyku vizualizovat sebe sama na osamělém místě, aby se ochránili před rozptýlením obyčejného shonu a vyrušení v jejich okolí, a poté dosáhnou života v hmatatelné samotě, dokonce i ostatní lidé to rozpoznávají a oceňují.
Jeden hinduistický jógin si údajně vizualizoval skálu na obloze a poté se stal jako kámen, že to proměnilo části jeho těla.
Proto, jelikož jsou všechny vjemy modifikovány konceptualizací, jsou sebe-manifestovaným projevem mysli, a všechny takovéto manifestace jsou ve skutečnosti prázdné.
Dále, obyvatelé krátkodobých pekel pojímají svá těla coby dveře, podpěry, kamna, řetězy a tak dále, a trpí bolestí z tohoto. Jakýmkoli způsobem jsou vjemy v mysli pojaty, nevyhnutelně se v (právě) této formě manifestují.
Všechno potěšení a bolest všech cítících bytostí šesti sfér existence je vytvořeno jedině jejich vlastními myslemi. Z tohoto popudu, zatímco setrváváte absorbováni (=ponořeni) v nestrannosti, usilujte o přesvědčení, že všechny věci jsou iluzorním magickým projevem vaší mysli, bezpodstatnými vjemy s prázdnou esencí.
Dále je v písmech řečeno, že tři dimenze mikrokosmických světových systémů utrpení bytostí existují v jediném zrníčku pylu na pestíku lotosu v Jezeře Svaté hory, Muní Himavatsara (doslova $that Saint Mountain Lake, Muni Himavatsara, holds in his hand$).
Písma také tvrdí, že když jógická adept stezky Okamžitého překročení (tögal) plně rozvinul svou vizi reality jakožto totální přítomnosti, vidí neohraničená buddhovské pole, a také neohraničená pole příbytků cítících bytostí šesti typů, v každém jednom póru svého těla. Do každé ze šesti sfér (existence) projikuje emanace k transformování různých bytostí a jako ve snu slouží nejzazšímu smyslu všech těchto bytostí.
Takovýmito způsoby je všechna zkušenost samsáry a nirvány přirozenou a spontánní manifestací mysli jedince, a základem tohoto spontánního projevu je prázdnota. Musíte kultivovat a podporovat přesvědčení v dimenzi prázdnoty a zářivosti, zůstávajíce volni od vší připoutanosti k tomu.
Dále je řečeno, že v jediném zrníčku prachu existuje tolik buddhovských polí nekonečné dimenze a také nespočetně sfér existence cítících bytostí šesti druhů, jako je smítek prachu na zemi. Vítězní buddhové řekli, že žádné z těchto buddhovských polí a sfér existence cítících bytostí se nemísí, navzájem neovlivňují nebo neprodukují žádná špatná znamení.
A opět, lidé říkají, že v žaludku každého hmyzího tvora je nekonečné množství hnízd mikroskopického hmyzu. Lidé také věří, že v dálavách prostoru existuje nekonečné množství měst postavených vzhůru dolů a podobně nespočetně mnoho dalších měst po jejich stranách nebo poblíž nich. Zeptáte-li se, kdo tímto způsobem vytvořil tato města, odpovědí vítězných buddhů je, že všechny byly stvořeny v myslích cítících bytostí, které je vnímají.
Musíte chápat, že přirozenost mysli je od počátku jako prostor a že všechna zkušenost je také nutně jako prostor. Všechna relativní vizuální a sluchová zkušenost je pouze přirozenou a spontánní manifestací mysli samé.
Přestože jsou vskutku v okamžiku smrti změny v proudu mysli, je to projekce mysli, co se mění – není žádné vnější změny.
Jelikož je všechna zkušenost manifestací mysli, jsou všechny manifestované vjemy bez základu/báze a prázdné. Podporujte zkušenost stavu totální přítomnosti, kde není duality mezi zářivostí a prázdnotou, kde je vnímané zářivé (a) bez podstaty, jako odraz měsíce na vodě.
Všechny vizuální vjemy, vše, co vidíte, jsou spontánní manifestace vaší mysli. Pohárem, inertním (=netečným) fenoménem (=jevem) světa, který formuje (=tvoří) nádržku, je mysl; elixírem, životnou existencí šesti typů cítících bytostí obývajících svět, je také mysl; blaženosti-plné jevy bohů a lidí vyšších sfér existence jsou mysl; bolestivé jevy tří nižších sfér existence jsou mysl; ztráta bdělé přítomnosti a vášeň manifestující se coby pět jedů jsou mysl; noumena (noumenon = protiklad toho, co se pouze jeví, čili fenoménu (=jevu)) totální přítomnosti a prvotního bdělého vědomí, samo-existující a spontánně vyvstalé, jsou mysl; manifestace negativních myšlenkových procesů stvořených cyklickými mentálními návykovými šablonami, jejichž potenciálem jsou převtělovaní tendence, jsou mysl; manifestace pozitivních myšlenkových šablon, buddhovských polí, jsou mysl; jevy překážek postavených nepřátelskými silami, duchy a démony jsou mysl; plně manifestovaná svátost a duchovní síly jsou mysl; manifestovaná různorodost upovídaných myšlenek je mysl; fenomén jednobodového bezmyšlenkového transu je mysl; jevy zdánlivých konkrétních entit s barvou a tvarem a jinými atributy jsou mysl; to, co je neurčité a bez specifické charakteristiky, je mysl; jevy, v nichž není žádné duality jednoty a mnohosti, jsou mysl; jevy, které nemohou být žádným způsobem ustanoveny jakožto existující nebo neexistující, jsou mysl.
Není vůbec žádné noumenální (viz předch. odstavec) ani fenomenální manifestace, která není myslí. Mysl je jako umělec. Tělo je stvořené myslí, stejně tak jako množství světů existujících ve třech dimenzích mikrokosmických světových systémů: ty všechny jsou také vytvořeny ($drawn$) myslí. Všechny bytosti mající tuto dětinskou mysl jsou sváděny a obalamucovány obrázky nakreslenými jejich myšlenkovými procesy.
Takto je zásadní důležitosti kultivovat absolutní přesvědčení, že všechny jevy jsou iluzorním, magickým projevem mysli.
Toto bylo mé uvedení iniciující rozpoznání mentálních projekcí, konceptů dualistických myšlenkových procesů [6], jakožto mysli.
[b][size=150]Píseň 10: Myslí stvořený vesmír[/size][/b]
ÉMAHÓ! Jediné děti mého srdce, ty nejmilovanější! Všechny vjemy jsou neurčité a mnohoznačné do té míry, že to, co jedni vidí, druzí nikoliv.
Dále, pokud jde o cítící bytosti tohoto světa, některé pojímají svět jako zemi, některé pojímají svět jako oheň; některé pojímají svět jako bohatství, a některé pojímají svět jako utrpení.
Některé cítící bytosti pojímají vodu jako vodu, některé pojímají vodu jako oheň, některé vodu jako nektar; některé pojímají vodu jako svůj domov, zatímco některé pojímají vodu jako zemi.
Některé cítící bytosti pojímají oheň jako oheň, některé pojímají oheň jako bohatství; některé pojímají oheň jako svůj domov, zatímco některé pojímají oheň jako jídlo.
Některé cítící bytosti pojímají prostor jako prostor, některé pojímají prostor jako svůj domov, zatímco některé pojímají prostor jako zemi.
Takto, natolik vjemy jsouce mnohoznačnými, jeví se takovými, jakými se jeví, skrze sílu/moc karmických dispozic vnímajícího. Čtyři elementy (=živly ) pojímané jakožto čtyři živly jsou lidským vnímáním.
Jiné bytosti pojímají zemi coby pekelné ohně, coby farmářovo bohatství nebo coby bídu rasově utlačovaných.
Podobně ohniví bohové vnímají oheň coby potěšení, hladoví duchové s ohnivými těly coby svůj domov a světlušky coby potravu.
Podobně, pokud jde o vodu, obyvatelé pekla ji pojímají jako oheň, hladoví duchové coby hnis a krev, sloni coby zemi, bohové ji mají za nektar, tvar měnící bohové ji pojímají coby klenoty a sprchu z květů a nágové coby domov.
Konečně, pokud jde o prostor, všichni bohové pojímají prostor coby zemi, neboť jsou stvořeni z prostoru.
Dále, všechny fenomenální vjemy se manifestují jakýmkoli způsobem, kterým byly vnímáním definovány.
Když se Dévaputra otázal (Buddhy) Šákjamuního, „Kdo stvořil Horu Méru, Slunce a Měsíc?“, řekl Buddha osobně svými rty: „V odpověď na to, s jistotou neexistuje jiný stvořitel, než karmické potenciality a zvykové šablony a podmíněnost našich myšlenkových procesů. Tyto definují a označují vjemy, zhmotňujíce a objektifikujíce je, náležitě je formujíce. Všechny věci jsou stvořeny našimi vlastními myslemi.“
Opět se Dévaputra otázal Buddhy, „Naše zvykové myšlenkové šablony a podmíněnost mohou tvarovat povahu vjemů, ale odkud pochází solidnost a hutnost hory Méru, Slunce, Měsíce a tak dále?“ A Buddha odpověděl:
„Ve Váránásí kdysi žila stará žena, která vizualizovala sebe sama coby tygřici a transformovala své lidské tělo do tygřího, a lidé Váránásí, když na ní spočinuli očima, se rozprchli a město zůstalo opuštěné. Jestliže ve velmi krátkém čase stará žena může dosáhnout takovéhoto efektu transformace skrze vizualizaci, není vskutku pravděpodobné, že vjemy byly stvořeny stejným způsobem, když mysl je podmíněna karmickými sklony vštípenými od počátků času?
Takto všechny věci jsou stvořeny myslí.
Dále hinduističtí sádhuové mají ve zvyku vizualizovat sebe sama na osamělém místě, aby se ochránili před rozptýlením obyčejného shonu a vyrušení v jejich okolí, a poté dosáhnou života v hmatatelné samotě, dokonce i ostatní lidé to rozpoznávají a oceňují.
Jeden hinduistický jógin si údajně vizualizoval skálu na obloze a poté se stal jako kámen, že to proměnilo části jeho těla.
Proto, jelikož jsou všechny vjemy modifikovány konceptualizací, jsou sebe-manifestovaným projevem mysli, a všechny takovéto manifestace jsou ve skutečnosti prázdné.
Dále, obyvatelé krátkodobých pekel pojímají svá těla coby dveře, podpěry, kamna, řetězy a tak dále, a trpí bolestí z tohoto. Jakýmkoli způsobem jsou vjemy v mysli pojaty, nevyhnutelně se v (právě) této formě manifestují.
Všechno potěšení a bolest všech cítících bytostí šesti sfér existence je vytvořeno jedině jejich vlastními myslemi. Z tohoto popudu, zatímco setrváváte absorbováni (=ponořeni) v nestrannosti, usilujte o přesvědčení, že všechny věci jsou iluzorním magickým projevem vaší mysli, bezpodstatnými vjemy s prázdnou esencí.
Dále je v písmech řečeno, že tři dimenze mikrokosmických světových systémů utrpení bytostí existují v jediném zrníčku pylu na pestíku lotosu v Jezeře Svaté hory, Muní Himavatsara (doslova $that Saint Mountain Lake, Muni Himavatsara, holds in his hand$).
Písma také tvrdí, že když jógická adept stezky Okamžitého překročení (tögal) plně rozvinul svou vizi reality jakožto totální přítomnosti, vidí neohraničená buddhovské pole, a také neohraničená pole příbytků cítících bytostí šesti typů, v každém jednom póru svého těla. Do každé ze šesti sfér (existence) projikuje emanace k transformování různých bytostí a jako ve snu slouží nejzazšímu smyslu všech těchto bytostí.
Takovýmito způsoby je všechna zkušenost samsáry a nirvány přirozenou a spontánní manifestací mysli jedince, a základem tohoto spontánního projevu je prázdnota. Musíte kultivovat a podporovat přesvědčení v dimenzi prázdnoty a zářivosti, zůstávajíce volni od vší připoutanosti k tomu.
Dále je řečeno, že v jediném zrníčku prachu existuje tolik buddhovských polí nekonečné dimenze a také nespočetně sfér existence cítících bytostí šesti druhů, jako je smítek prachu na zemi. Vítězní buddhové řekli, že žádné z těchto buddhovských polí a sfér existence cítících bytostí se nemísí, navzájem neovlivňují nebo neprodukují žádná špatná znamení.
A opět, lidé říkají, že v žaludku každého hmyzího tvora je nekonečné množství hnízd mikroskopického hmyzu. Lidé také věří, že v dálavách prostoru existuje nekonečné množství měst postavených vzhůru dolů a podobně nespočetně mnoho dalších měst po jejich stranách nebo poblíž nich. Zeptáte-li se, kdo tímto způsobem vytvořil tato města, odpovědí vítězných buddhů je, že všechny byly stvořeny v myslích cítících bytostí, které je vnímají.
Musíte chápat, že přirozenost mysli je od počátku jako prostor a že všechna zkušenost je také nutně jako prostor. Všechna relativní vizuální a sluchová zkušenost je pouze přirozenou a spontánní manifestací mysli samé.
Přestože jsou vskutku v okamžiku smrti změny v proudu mysli, je to projekce mysli, co se mění – není žádné vnější změny.
Jelikož je všechna zkušenost manifestací mysli, jsou všechny manifestované vjemy bez základu/báze a prázdné. Podporujte zkušenost stavu totální přítomnosti, kde není duality mezi zářivostí a prázdnotou, kde je vnímané zářivé (a) bez podstaty, jako odraz měsíce na vodě.
Všechny vizuální vjemy, vše, co vidíte, jsou spontánní manifestace vaší mysli. Pohárem, inertním (=netečným) fenoménem (=jevem) světa, který formuje (=tvoří) nádržku, je mysl; elixírem, životnou existencí šesti typů cítících bytostí obývajících svět, je také mysl; blaženosti-plné jevy bohů a lidí vyšších sfér existence jsou mysl; bolestivé jevy tří nižších sfér existence jsou mysl; ztráta bdělé přítomnosti a vášeň manifestující se coby pět jedů jsou mysl; noumena (noumenon = protiklad toho, co se pouze jeví, čili fenoménu (=jevu)) totální přítomnosti a prvotního bdělého vědomí, samo-existující a spontánně vyvstalé, jsou mysl; manifestace negativních myšlenkových procesů stvořených cyklickými mentálními návykovými šablonami, jejichž potenciálem jsou převtělovaní tendence, jsou mysl; manifestace pozitivních myšlenkových šablon, buddhovských polí, jsou mysl; jevy překážek postavených nepřátelskými silami, duchy a démony jsou mysl; plně manifestovaná svátost a duchovní síly jsou mysl; manifestovaná různorodost upovídaných myšlenek je mysl; fenomén jednobodového bezmyšlenkového transu je mysl; jevy zdánlivých konkrétních entit s barvou a tvarem a jinými atributy jsou mysl; to, co je neurčité a bez specifické charakteristiky, je mysl; jevy, v nichž není žádné duality jednoty a mnohosti, jsou mysl; jevy, které nemohou být žádným způsobem ustanoveny jakožto existující nebo neexistující, jsou mysl.
Není vůbec žádné noumenální (viz předch. odstavec) ani fenomenální manifestace, která není myslí. Mysl je jako umělec. Tělo je stvořené myslí, stejně tak jako množství světů existujících ve třech dimenzích mikrokosmických světových systémů: ty všechny jsou také vytvořeny ($drawn$) myslí. Všechny bytosti mající tuto dětinskou mysl jsou sváděny a obalamucovány obrázky nakreslenými jejich myšlenkovými procesy.
Takto je zásadní důležitosti kultivovat absolutní přesvědčení, že všechny jevy jsou iluzorním, magickým projevem mysli.
Toto bylo mé uvedení iniciující rozpoznání mentálních projekcí, konceptů dualistických myšlenkových procesů [6], jakožto mysli.