Zen - sed - samadhi

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zen - sed - samadhi

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od Návštěvník » ned 24. bře 2013 11:43:21

ryunin píše:
malpan píše:... protože oba dělají totéž, akorát to ...

jsou 2 hledající, kteří si rozumí. Ještě to není totéž v různosti projevu. Potom tu není potřeba čehokoliv ani zazenu, ani křesťanské mystiky - ani chápání či souznění... pak je tu jen samotný, všeobsažný projev.
Samadhi je uvolněný, rozšířený stav vědomí (vnímání) jedince. Není to základní vlastnost vesmíru. Základní "vlastností" je bytí (projev) - jsoucno. Kdyby bylo samadhi základní vlastností vesmíru, pak by nemohlo být dočasné či trvalé, ale jen trvalé. Samadhi má tedy vztah k jedinci a jeho vnímání...


další člověk, který je připoután k tomu, co tvrdí...


Stačí porovnání toho, co je nejzažším výsledkem duchovního snažení jedno kterého náboženství, buddhismu, mystiky, zenu, šamanů, dervišů nebo i těch, co jdou přirozenou cestou morální sebekázně.
Výsledek je ve všech případech naprosto stejný. Je to zjištění, co je to Prázdnota a jaké to je být Prázdnotou.
V zazenu, o kterém tu píšeš ty, tento výsledek duchovního snažení zcela chybí.

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od Návštěvník » ned 24. bře 2013 11:10:52

Každý soudí druhé a to co říkají podle vlastních představ, jak by to mělo správně být.

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od Návštěvník » ned 24. bře 2013 10:59:12

Je připoután... není připoután...

Podle čeho soudíš?

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od ryunin » ned 24. bře 2013 2:15:23

malpan píše:... protože oba dělají totéž, akorát to ...

jsou 2 hledající, kteří si rozumí. Ještě to není totéž v různosti projevu. Potom tu není potřeba čehokoliv ani zazenu, ani křesťanské mystiky - ani chápání či souznění... pak je tu jen samotný, všeobsažný projev.
Samadhi je uvolněný, rozšířený stav vědomí (vnímání) jedince. Není to základní vlastnost vesmíru. Základní "vlastností" je bytí (projev) - jsoucno. Kdyby bylo samadhi základní vlastností vesmíru, pak by nemohlo být dočasné či trvalé, ale jen trvalé. Samadhi má tedy vztah k jedinci a jeho vnímání...


další člověk, který je připoután k tomu, co tvrdí...

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od malpan » sob 23. bře 2013 19:49:56

... protože oba dělají totéž, akorát to ...

jsou 2 hledající, kteří si rozumí. Ještě to není totéž v různosti projevu. Potom tu není potřeba čehokoliv ani zazenu, ani křesťanské mystiky - ani chápání či souznění... pak je tu jen samotný, všeobsažný projev.
Samadhi je uvolněný, rozšířený stav vědomí (vnímání) jedince. Není to základní vlastnost vesmíru. Základní "vlastností" je bytí (projev) - jsoucno. Kdyby bylo samadhi základní vlastností vesmíru, pak by nemohlo být dočasné či trvalé, ale jen trvalé. Samadhi má tedy vztah k jedinci a jeho vnímání...

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od rafael » stř 20. bře 2013 23:37:59

Jana píše:No, řekla bych, že když se sejde někdo, kdo šel křesťanskou cestou a probudilo se v něm Kristovo Vědomí, s někým, kdo ten Zen žije tak, jak popisuješ, že by neměli problém. Dokonce bych řekla, že by ani jeden z nich neměl problém setkat se s kýmkoliv.

:)


ano správně, protože oba dělají totéž, akorát to jinak nazývají, jinak se každého mysl s tím ztotožnuje, a jinak každého mysl to chápe a připoutává se ke svému směru..

oba dělají ale totéž.. najdou stejnou věc kterou praktikují a hledají..

Re: Zen - sed - samadhi

Příspěvek od ryunin » úte 19. bře 2013 21:46:46

samadhi v buddhismu je základní vlastnost vesmíru

takže když si sedáme třeba poprvé v životě do zazenu a nevíme nic o buddhismu a zazenu, okamžitě jsme ztraceni v samadhi vesmíru - není třeba snažit se dosáhnout stavu já nebo bez já, stačí prostě být přítomen v této pozici, okamžitě dochází k objevení buddhy na tomto světě a celý vesmír vyjadřuje stav osvícení

to je odlišné od snahy, kdy se omezená osoba snaží dosáhnout nějakého stavu, natož když rozlišuje mezi stupni osvícení nebo stupni samadhi

obyčejné sezení v této pozici už je buddha v celém nekonečném vermíru a všechno je dokonale jasné

navíc v buddhismu nejde o to pomocí tohoto sedu dosáhnout nějakého stavu, nebo poznání, nebo osvícení, rpotože ta aktivita je sama poznáním, realizací a osvícením

protože je to tak, tato aktivita je opakována znovu a znovu po celý zbytek života, protože v buddhismu sice oceňujeme aktivity jako studium a cvičení buddhismu a vyvářený život atd., ale ještě více oceňujeme aktivitu v přítomnosti a zazen je aktualizací Buddhova učení v přítomnosti - je tedy jedno, kolik let už jsme cvižili, není důvod končit - to by popíralo smysl této aktivity, která dává smysl teprve tehdy, když ji děláme bez cíle, bez pomyšlení na budoucí nebo minulý zisk

Když mistr Dogen dosáhl své realizace, spíše, než by skončil se zazenem , protože už mu posloužil k dosažení realizace, naopak pochopil, že tato realizace je něco v přítomnosti, nikoliv v minulosti nebo budoucnosti, tím spíše ještě s větší odhodlaností dál cvičil zazen každý den a učil to další žáky - pochopil, že vracet se každý den k zazenu znamená aktualizovat učení Buddhy, které je bez zazenu jako tygr bez zubů

ale bylo by chybou domnívat se, že zazen cvičíme proto, že se traduje, že buddhismus je víra v zazen nebo že k buddhismu patří zazen - tak to není, zazen sám je pravda celého vesmíru a není omezen na buddhismus nebo jednoho člověka

Nahoru