od Jana » pon 29. dub 2024 6:55:39
.Petra píše:Maharádž: Netrápí mne tu žádné starosti [b]ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Nisargadatta měl samozřejmě svědomí, ale protože se nevnímal jako konatel, tak se neidentifikoval s výčitkami svědomí.
Péťo, prosím, můžeš sem dát nějakou citaci, ze které by vyznívalo tohle, co píšeš v souvislosti s tím, že by Nisargadattu trápili výčitky svědomí?
Byl si vědom, že celý život prodával cigarety a pomáhal tak lidem ničit jejich zdraví. A také sám byl silný kuřák. Proto následovala karma v podobě rakoviny hrtanu, která mu nakonec znemožnila mluvit. Samozřejmě prožíval i tělesnou bolest.
Nebo, že bychom měli být těmi, koho trápí výčitky svědomí za to, co jsme kdy udělali špatně, když nejsme konateli?
To, co nás skutečně může nějaký čas trápit a bolet, je to, když se mění myšlení: "Jsem něco jiného, než Ty" v poznání: "Jsi Já". V tom okamžiku poznáváme, že všechno, co jsme udělali druhým, jsme vlastně udělali sami sobě. Jejich bolest a utrpení, které jsme jim svým konáním způsobili, jsou naší vlastní bolestí. Oni nám mohou odpustit, ale dokážeme odpustit i my sami sobě?...
Ale pak je tady další level, že nejsme těmi konateli, že všechno je Bůh, všechno je Boží. Každá bytost je stejně Božská, jako Já. A šla do té situace se stejnou všemocností a vědomím, protože tuhle zkušenost prostě potřebovala mít. Z tohohle pohledu je Honzam sjednocený s ďáblem, který svádí bytosti ke
gamblerství, touze po penězích a
moci, naprosto nevinný a Boží. Je služebník, který umožňuje prožívat nejen to nejlepší, ale i to nejhorší, co je možné. Učí poznávat, co ANO a co NE. Učí vidět, co nás vrací do ráje a co vede k prožívání pekla.
Ve své podstatě je tohle celé jen nevinná božská hra, ve které nejsme konateli, nesme těmi těly, nejsme tím, co se narodí a zemře, ani tím, co by mělo jakýkoliv příběh. Jsme Boží nepodmíněnou láskou, stejně jako Bůh, jsme Absolutnem stejně jako Nisargadatta, a ať se děje cokoliv, nic se neděje.
[quote=".Petra"][quote]Maharádž: [color=#FF0000]Netrápí mne tu žádné starosti [b]ani výčitky svědomí.[/color] Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.[/quote]
Nisargadatta měl samozřejmě svědomí, ale protože se nevnímal jako konatel, tak se neidentifikoval s výčitkami svědomí.
[/quote]
Péťo, prosím, můžeš sem dát nějakou citaci, ze které by vyznívalo tohle, co píšeš v souvislosti s tím, že by Nisargadattu trápili výčitky svědomí?
[quote]Byl si vědom, že celý život prodával cigarety a pomáhal tak lidem ničit jejich zdraví. A také sám byl silný kuřák. Proto následovala karma v podobě rakoviny hrtanu, která mu nakonec znemožnila mluvit. Samozřejmě prožíval i tělesnou bolest.[/quote]
Nebo, že bychom měli být těmi, koho trápí výčitky svědomí za to, co jsme kdy udělali špatně, když nejsme konateli?
To, co nás skutečně může nějaký čas trápit a bolet, je to, když se mění myšlení: "Jsem něco jiného, než Ty" v poznání: "Jsi Já". V tom okamžiku poznáváme, že všechno, co jsme udělali druhým, jsme vlastně udělali sami sobě. Jejich bolest a utrpení, které jsme jim svým konáním způsobili, jsou naší vlastní bolestí. Oni nám mohou odpustit, ale dokážeme odpustit i my sami sobě?...
Ale pak je tady další level, že nejsme těmi konateli, že všechno je Bůh, všechno je Boží. Každá bytost je stejně Božská, jako Já. A šla do té situace se stejnou všemocností a vědomím, protože tuhle zkušenost prostě potřebovala mít. Z tohohle pohledu je Honzam sjednocený s ďáblem, který svádí bytosti ke [url=https://www.posezenicko.site/index.php/topic,53.0.html]gamblerství[/url], touze po penězích a [url=http://inspiruj.cz/viewtopic.php?f=22&t=3978&p=43857&sid=0173c515ae076ef2007be952acf16734#p43801]moci[/url], naprosto nevinný a Boží. Je služebník, který umožňuje prožívat nejen to nejlepší, ale i to nejhorší, co je možné. Učí poznávat, co ANO a co NE. Učí vidět, co nás vrací do ráje a co vede k prožívání pekla.
Ve své podstatě je tohle celé jen nevinná božská hra, ve které nejsme konateli, nesme těmi těly, nejsme tím, co se narodí a zemře, ani tím, co by mělo jakýkoliv příběh. Jsme Boží nepodmíněnou láskou, stejně jako Bůh, jsme Absolutnem stejně jako Nisargadatta, a ať se děje cokoliv, nic se neděje.