od Návštěvník » čtv 06. čer 2024 5:10:26
Eduard Tomáš: "Mudrc vidí svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný."
Ramana Mahariši: "Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman."
Ego vidí svět jen povrchně, zaměřuje se na jména a tvary, tedy na to, co je viditelné a hmatatelné. Vidí svět jako něco, co je mimo něj, vnímá svět jako myšlenku, a proto by jej mělo považovat za neskutečný, podobný snu. Není schopné vidět hlubší podstatu světa a jeho skutečné charakteristiky.
Mudrc vidí svět jako skutečný, protože proniká za povrchní charakteristiky jmen a tvarů. Vidí svět jako skutečný, protože rozpoznává nejen jeho povrchní charakteristiky, ale také jeho základní charakteristiky, které jsou Existence, Vědomí a Blaho (Sat-Čit-Ananda). Mudrc vnímá, že svět je trvale vytvářen Světovou Myslí, a tím je spojen se svou podstatou. Když jedinec žije sebe jako JÁ, vidí svět jako Brahman, tedy jako absolutní vlastní božskou podstatu.
[quote]Eduard Tomáš: "Mudrc vidí svět jako skutečný, nebot narozdíl od egoistických pozorovatelů vidí nejen jeho povrchní charakteristiky, t.j. jméno a tvary, ale poznává také jeho základní charakteristiky Sat-Čit-Ananda čili Existence-Vědomí-Blaho. Ale současně Mudrc zaznamenává, že svět je Jím jakožto Světovou Myslí trvale vytvářen. Toto ovšem ego nevidí a vidět nemůže, i když se této tvorby zúčastnuje. Ono vidí, jak už jsem řekl, ze světa jen jména a tvary a to dokonce jako něco, co je mimo ně, t.j. mimo ego. A protože všechno, co takto ego vidí, má jen charakter myšlenek, vidí i svět jako pouhou myšlenku. Proto by jej mělo považovat za podobný snu, tedy neskutečný."
Ramana Mahariši: "Když se vidíte jako tělo, tak se Vám jeví svět venku. Když sebe žijete jako JÁ, jeví se Vám svět jako Brahman."[/quote]
Ego vidí svět jen povrchně, zaměřuje se na jména a tvary, tedy na to, co je viditelné a hmatatelné. Vidí svět jako něco, co je mimo něj, vnímá svět jako myšlenku, a proto by jej mělo považovat za neskutečný, podobný snu. Není schopné vidět hlubší podstatu světa a jeho skutečné charakteristiky.
Mudrc vidí svět jako skutečný, protože proniká za povrchní charakteristiky jmen a tvarů. Vidí svět jako skutečný, protože rozpoznává nejen jeho povrchní charakteristiky, ale také jeho základní charakteristiky, které jsou Existence, Vědomí a Blaho (Sat-Čit-Ananda). Mudrc vnímá, že svět je trvale vytvářen Světovou Myslí, a tím je spojen se svou podstatou. Když jedinec žije sebe jako JÁ, vidí svět jako Brahman, tedy jako absolutní vlastní božskou podstatu.